I already know that i can't put my vw 1500 into 356 1500 super specs, well, it's possible but too expensive, maybe i go to a weber 32/36 ou two because its a doouble corp but progressive and so its possible in a "simple entree".
But in the moment my 1500 don't get over 4000rpm, its suposed to go until 4500rpm, maybe it'll not be very weel tuned.
Try a low duration cam like Engle100 or other similar brand name grinds with a 40mm Weber or Dell with small venturies on a center mount manifolds and a good single quiet pack header.
With this simple combo your reline will be around 5000 RPM with stock single port heads.
The max H.P. could be in the 60-65 hp range @ 4500 RPM with a broad torque curve.
A prog. carb will be a nightmare to jet: stay away this 32/36
tout ça pour dire que je ne pense pas etre le seul a ne pas lire l'anglais donc une tite traduc de derriere les fagots serait bien venue ou alors c'est une vrai conversation? auquel cas je m'excuse platement de mon interruption
Je sais que je ne pourrais pas transformer mon moteur 1500VW en s'inspirant des spécificités le modèle Porsche. Celà reste possible, mais bien trop cher. Je pourrais peut être adapté un carburateur pogressif Weber 32/36 ce qui le rend possible à installer sur un moteur simple admission.
Pour l'instant mon moteur ne prends pas plus de 4000 tr/mn alors qu'il est supposé pouvoir allé jusqu'à 4500 tr/mn, peut être n'est il pas correctement réglé?
réponse:
Essais un arbre à cames avec peu de durée comme un engle 100 ou un autre profil similaire d'une autre marque avec un carbu Weber ou dellorto de 40 monté avec des petites buses sur une pipe d'admission pour carbu central et un bon échappement simple T-bird.
Avec ce montage assez simple la zone rouge arrivera à environ 5000 tr/mn avec des culasses simples admission non retouchées.
la puissance maxi sera d'environ 60-65 cv à 4500 tr/mn avec une large plage d'utilisation.
Un carbu progressif est une véritable galère à régler: laisse tomber ton 32/36.
Well after all these years(i lost this forum and found again now), i'm still with the same 1500 but with a german 009, with torque in 2500 rpm and i can get to 4500 rpm easier. But i get 2 40 DRLA from an ALfa 1300, they'r like new. With your opinion i'm tempted to put on as central, but i don't know where to tune and buy the venturys for them(or for one).
P.S. My father has a new(restored) 68 1300 SA complete that i'm runing now.... its fantastic, even with a 31pict in bad shape it puls better and has more top speed and seems more torquier than my 1500.